Thursday 29 September 2011

Lagu Cinta....

Assalamulaikum semua!

Saya sangat gembira hari ini. Oh, sebenarnya setiap hari saya gembira kerana fokus saya gembira! Biarpun saya dikelilingi masalah orang lain, tugasan kuliah, tugasan bisnes, kepenatan ber'lari' ke sana sini. Alhamdulillah, hati saya sentiasa berbunga-bunga cinta (chewah! hehe)

Tuan puan semua tentu ada lagu cinta bukan? Seakan-akan lagu tema percintaan. Saya seronok sekali mahu berkongsi dengan tuan puan lagu cinta saya dan suami. Saya masih ingat, inilah lagu cinta pertama kami. Pada waktu itu, saya sedang menunggu bonda di dalam kereta. Tiba-tiba saya mendapat satu mobil mesej "Saya tujukan lagu yang sedang berkumandang di IKIM.fm sekarang, untuk awak satu-satunya wanita yang mengharumkan kamar hati saya." Saya tersenyum sendirian. Kebetulan saya sedang mendengar siaran stesyen radio itu. Saya belum sempat menghayati bait-bait lirik lagu, bonda saya masuk ke dalam kereta. Aduh, konsentrasi saya terganggu! hehe. (Nota: Ketika itu si dia ialah tunang saya, dan kami bakal berkahwin dalam tempoh seminggu daripada peristiwa ini)


Inilah lagu cinta kami...

Tajuk lagu: Bisikan Nurani

Lautan kematian ombak
Tenang pantai tiada terusik
Begitulah tasik hatiku
Sejak kehadiranmu
Betapa aku hargai
Anugerah syurga di dunia
Doa kudus aku panjatkan
Semoga dirahmati
Telahpun ku syukuri
Di dalam hidup ini
Cinta suci kurniaan Ilahi
Kejernihan wajahmu
Sempurna pada pandanganku
Kau kirana
Keturunan terpilih
Disanjung serta dihormati
Kau permata
Kesederhanaanmu
Mengecap kekayaan dunia
Kau mestika
Ketaqwaan dirimu
Itu yang merantai jiwaku
Bukan aku memuji
Apalagi memuja
Salahkahku kagumi… perhiasan duniawi
Bisikan nuraniku
Engkaulah pilihanku
Akanku pertahankan
Amanah suci ini....



Album : Damba Kasih
Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com

Melodi: Manis Helma (Hijjaz Records)
Senikata: ITO Lara (Gurindam Entertainment)
Hakcipta : Hijjaz Records Sdn. Bhd.


No comments:

Post a Comment